Att hålla kvar motivationen

Har flera gånger fått kommentarer hur jag orkar träna så mycket och att jag är träningsnarkoman och liknande. Och det skulle jag nog säga att jag är, jag har blivit beroende av att träna och har jag en vilodag eller en dag jag inte har tid att träna klättrar jag halvt på väggarna. men de senaste åren har det inte alltid varit såhär lätt. Detta för att jag inte har haft någonstanns att ta mig när jag ska träna. de gångerna jag har försökt hemma har jag tappat intresset efter någon vecka. Sen har jag inte haft några särskilda mål heller.
 
Mål är jag något jag tror man måste ha för att kunna hålla motivationen uppe, både kortsiktiga och långsiktiga. Som ett av de långsiktiga målen jag har är att kunna springa en mil utan att stanna. Det har jag som mål om ett halvår för jag vet att det är något jag måste jobba sakta med för att inte paja mina knän helt.
Ett kortsiktigt mål  (typ) jag har är att kunna göra 20 ordentliga armhävningar på tå. Det är något jag inte kunnat gör a innan och axlar är den muskelgrupp jag har mest jobb att göra med. men jag har blivit grymt mycket starkare där också så snart så. 
 
ett annat mål jag har haft är att musklerna på armarna ska kunna synas ordentligt och det lyckas jag snabbt med när jag kommer igång och hårdtränar. men när jag har haft diverse uppehåll detta halvåret så har det gått sisodär men det är på gång.  såhär såg det ut igår kväll, helt okej efter att ha varit igång att träna hårt i två veckor efter ett skadeuppehåll om jag får säga det själv ;) såg även idag att ryggmysklerna börjar synas, glad tjej! 
Sen att ha tålamod med sin träning, att vara medvetetn om att det tar tid och våga se de små förändringarna. KÄnner man sig lite starkare? Orkar man lite mer? Är magen lite plattare? även om det kanske inte syns så är det saker man känner av. Och man ska våga vara stolt över det man presterar, orkar man bara träna 30 min en dag så är det väldigt mycket bättre än att inte göra det alls. Även ett dåligt träningspass är bättre än inget träningspass alls.
 
Sen har man en dag man inte alls orkar, ta en kort promenad så slipper man känslan av besvikelse att man inte kom iväg. all träning måste inte ske på gymmet! :)
 
Så sätt upp mål och våga vara stolta över det ni klarar, vår kropp är fantastisk och ger man sig bara fan på det så kan den göra fantastiska saker! :)
 
(ber om ursäkt för eventuella stavfel, naglarna är lite jobbiga att skriva med...)

Kommentarer
Postat av: Felicia

kul att du ser resultat!! börjar jag också göra - sakta men säkert ;) nu gäller det bara att inte sluta träna liksom...

gillar ditt duschdraperi btw, haha :D

Svar: Det blir så mycket roligare när man faktiskt ser resultat :D
Det är awesome :D
Rebecca Bendren

2013-05-30 @ 07:40:09
URL: http://hardluckwoman.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0