Det där med att ta tag i saker.

Bilder från Electric Boys spelning på the tivoli för någon vecka sedan. 
 
Då är det måndag igen och veckans första träningspass är avklarat. Ben och axlar fick jobba idag och det kändes helt okej! Klarade 2 squats med vikten 60kg på och militärpressen gick väldigt lätt. I början av året kunde jag inte göra 10 i rad med 20kgs stången utan att ta hjälp av benen men idag flög den bara upp. Har som mål att klara göra squats på 80kg innan året är slut och det känns ju inte alls helt omöjligt alls faktiskt. Det borde sitta till och med innan dess. Har inte haft en riktigt benpass sedan i slutet av mars och jag kände mig mycket starkare än då så om jag kommer igång ordentligt med benträningen igen kommer det nog gå snabbt. 
 
Förövrigt har jag haft en obehagskänsla hela dagen, känner mig nästan nervös och obekväm. rastlös.  Måste få in fysiken och sen ska jag jobba några timmar ikväll och tror det tyvärr kan vara där skon klämmer. Jag tror mycket på det här med att om man inte är nöjd med sin tillvara så får man göra något åt det. Det funkar inte att gå runt och vara olycklig om det finns en lösning. Ibland  måste man tänka på sig själv och vad man behöver för att må bra och just nu gör jag inte det. Jag har alltid haft svårt för människor som bara klagar hela tiden men inte orkar göra något åt problemet och jag känner att jag lite själv har hamnat i den sitsen nu.  Jag måste sätta mig själv först och det är dags för det nu. Ska bara samla mod till mig för att ha samtalet som krävs. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0