Några av målen med årets träning!

Måndag och en helt ny träningsvecka framför mig och energin under dagens två pass har verkligen varit på topp! Ett riktigt grymt TRX pass imorse, smått spyfärdig efter det och det är precis så det ska vara. Sen ikväll hade jag bokat ett grit strenght pass men det blev inställt på grund av att instruktören satt fast i bilköer. Så fort det kommer det minsta lilla snö stannar hela skåne upp.. Tåg, bussar, bil, inget går som det ska. Men fint är det ute med all snö iaf!
 
Men tillbaka till träningssnacket! Det blev ett triceps/biceps/bröst pass istället för griten och det gick riktigt bra! Asmycket folk på gymmet men härligt pump i musklerna och riktigt bra kontakt med bröstmusklerna och det är skoj att se hur snabbt jag blir starkare i just den muskelgruppen! Jag behöver inte längre köra superlätt utan det går nästan att höja ett snäpp av det mesta för varje pass.  har som mål att när året är slut kunna köra bänkpress på 50 kg. Kanske inte mycket för många men för mig är det det. Vi har en bra bit kvar men är ganska säker på att det är ett rimligt mål, många bröstpass kvar på året lixoms! 
 
Mitt andra mål för året närmar sig också sakta men säkert, nämligen dibsen. Körde en del assisterade dibs med hjälpvikten 15 kg idag. Alltså är jag bara 15 kg från att orka köra hela kroppsvikten nu. Någon vecka till sen kan jag nog lyckas med några tunga ettor utan hjälp. Årets mål är att kunna köra 20 stycken utan vila mellan. även det är ett ganska stort mål för året men även det tror jag är rimligt! Sattsar på att kunna göra 5 stycken tills jag fyller år (26 april) Så även inför det är det hårt jäkla arbete som gäller!
 
När jag ändå skriver lite om årets mål kan jag dela med mig om ett annat, nämligen målet i bänkpress! Fixar just nu 10 reps på 130 kg men jag ska över 200 innan halva året har gått. Om det kommer gå? Klart som fan det ska, Har inget mål för slutet av året där utan ska se lite hur det har gått till sommaren och sen jobba utifrån det. Ett annat benmål är att fixa 10 djupa squats på 70 kg och även det till mitten av sommaren! Det går lite halvdant med dem nu så där är det definitivt mycket att jobba på men det är långt från omöjligt!
 
Nu jäklar kör vi!!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0