Sjuk tös checkar in

Jag har inte tid eller lust att vara sjuk. Febern kommer och går, halsen gör ont, snörvlar och nyser. tror det är en riktigt praktförkylning som har hittat hit. Ska om en lite stund krypa ner i sängen och sova, hoppas på att jag vaknar lite piggare imorgon. Som tur är lyckades jag hitta en vikarie nu i sista stund så jag slipper spendera 4 timmar i en kall bassäng. Har även bokat av helgens alla pass, hoppas jag mår okej till på måndag så jag kan ta lite Yoga för jag tror att body combaten är lite att ta i så snart. SUCK!
 
 

Kommentarer
Postat av: Geomeistro

Jag har tyvärr också drabbat av denna influensa som härjar just nu. Jag är glad att jag slipper vinterkräksjukan som jag hade för tre år sedan. Men jag tror hellre jag hostar, nyser och har feber istället för att må illa och kvävas av sina spykväljningar i en toalett och känna både av stanken och plågan man får utstå med. Det är väl skönt att man kan ligga i sängen och sova oavbrutet istället för att känna av att man måste gå upp och spy varannan timme. Pest eller kolera? I det här fallet väljer jag kolera. Det är lite mer mildrande.

Hostmedicinen är inte heller speciellt farlig när den smakar godis. Jag misstänker att det innehåller Na+ i Quilla Simplex.

Men får du slemhosta på köpet som jag fick får du räkna med att du har en influensa på "G". Det råder just nu olika influenser och du har drabbats av den vanligaste sorten som är ofarligast men kan på lång sikt irritera (läs min hosta).

Fin bild du knäppte!

/Sandbian (Geologstudent vid Lunds universitet)

Svar: att vara sjuk så man måste kräkas är något av det värsta som finns.. Är ganska glad att jag slipper det denna gången.. Men ja, det är en influmensa som har hittat hit. Slemhostan började inatt, så känner att jag har en helt underbar vecka framför mig..
Tack så mycket!:)
Rebecca Bendren

2013-02-09 @ 23:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0