En liten morot!

Idag är en bra dag. Så mycket bättre än gårdagen! spenderade nästan två timmar på gymmet idag, först en timme biceps/triceps/axlar och sen 5,18km på löpbandet följt av lite stretch. Styrketräningen gick helt OK, känns som jag tappat en del av styrkan i tricepsarna men det får vi jobba upp igen! satte även ett nytt PB på militärpress, fick upp 25kg. Kanske inte jättemycket men för mig är det kanon då axlarna är min svagaste punkt och det jag jag ska jobba mest med nu ett tag framöver. De ska också bli starka och öka lite i volym. Sen löpningen då.. Det kändes helt ok idag, de första 1.5km gick riktigt bra men sen fick jag håll och fick dra ner på farten en lite stund. sprang sedan upp till 3km och sen blev det 1km promenerade i snabbt tempo för att sedan springa den sista blite upp till 5.18km.
 
10km känns så långt borta just nu men det ska gå. När jag har klarat av att springa så långt ska jag unna mig ett par brallor från better bodies. Som jag trånar efter alla deras kläder men de är aningen dyra egentligen. men tror det kan vara bra med en liten morot! haha. Dock inte helt bestämt vilka jag vill ha men det är ju en bit kvar till en mil så har ju lite tid att fundera..
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Alltid härligt när träningen går bra :) Milen kommer snabbare än man tror, hade väldiga problem med att mentalt orka springa 10 km, men vilken lättnad det var när jag bröt "förbannelsen" förra sommaren :) Kämpa på så kommer du dit!

Svar: det är det verkligen!:) jaa jag märker det, det märks verkligen skillnad från gång till gång! så ett tag till så är milen avklarad!:)
Rebecca Bendren

2014-02-28 @ 20:34:00
URL: http://reachyourgoal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0