Det där med nyårslöften...

Då är vi framme vid den tiden då alla börjar fundera på vad de kan göra bättre under nästa år och så gör även jag. Men jag vet även hur dålig jag är på att hålla nyårslöften så tänker inte avge några jag vet att jag inte kommer hålla. Jag skulle kunna ha att jag ska äta nyttigare och mindre godis men det vet jag själv att det inte funkar. Jag älskar att fika och att baka och om jag inte skulle kunna få göra det hade jag blett knäpp. Så det löftet försöker vi oss inte på i år heller. Har aldrig funkat innan så varför skulle det göra det detta året heller?!. 
 
Jag vill börja träna och ska köpa ett träningskort men jag vill inte göra det på grund av ett nyårslöfte jag avger utan det ska vara bara för att jag vill och för att jag mår så jäkla bra av det. Jag kommer börja träna efter nyår men det mest för att jag inte har haft så mycket tid under lovet att börja. Så nästa vecka blir nog fin fint att börja! 
 
Ett nyårslöfte jag tänker avge är att jag ska ta mer vardagsbilder. Ta bilder de gånger jag träffar kompisar eller gör något med min familj. bara fånga vardagen på bild. Det är sådant som är roligt att ha sedan och det är ett löfte jag vet att jag klarar att hålla. 
 
Ett annat löfte jag ska ha är att jag fram till sommare verkligen ska kötta järnet med företaget. Mitt UF har gått segt under första halvåret men nu jävlar. Hemsidan ska upp. Jag ska stå på en mässa och det ska gå redigt bra. Jag ska marknadsföra det som bara den och det ska komma in kunder. Jag tänker inte stå där till sommaren och inte vara nöjd med mitt projektarbete. Det fixar jag inte.. Inte när man har lagt så mycket tid (och pengar) på det. 
 
Sådär.. Det var nog allt. Lite lagom och saker jag tror att jag kan hålla, så det ska vara. Lägger man massor av löften man inte klarar/orkar hålla så får man dåligt samvetet och det har jag inte tid eller lust med.Vet man att man kan undvika det på något sätt så gör jag det. 
 
Så kära läsare, har ni några nyårslöften? :)
 
Foto: Samantha Svensson

Kommentarer
Postat av: beata

åh, gillar den där med vardagsfotografierna! själv ska jag ha ett godislöfte, dvs varken choklad eller godis och fika ENDAST på helgerna och då i små mängder. hm. får se hur det går.

2012-12-30 @ 21:04:12
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Cassandra Lagermark

vilken fin bild ^^

2013-01-02 @ 18:33:48
URL: http://chai.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0