Årets bästa...

Okej, då börjar årssamanfattningen så smått. Har tänkt dela upp den i lite delar och i den första som kommer nu är det mest musik.  2012 har vatt ett år med mycket konserter och har plåtat en hel del band. Känner att jag har utvecklats mycket som konsertfotograf och känner att jag fortfarande brinner för det. Älskar utmaningen med att bara ha tre låtar på sig att få det bra. Älskar att titta igenom bilderna efter spelningen och sen att redigera dem. Hoppas jag kommer känna likadant om ett år men tvivlar inte en sekund att jag kommer sluta brinna för det. Att kombinera två sker man brinner för kan inte bli annat än bäst. 
 
 
 Bästa Spelning:
Första platsen av årets bästa spelning delas av två band.. Kan verkligen inte bestämma vilket som är bäst så båda får vinna. Första bandet är D-A-D och deras spelning på Rockstad:Falun. Helt underbart bra det och jag njöt verkligen igenom hela. D-A-D har länge varit ett av mina favoritband så att få se dem igen och stå längst fram var helt underbart.
 
Den andra konserten som var sinnessjukt bra var Rob Zombie som jag och syster tog en roadtrip till Danmark för att se. Det var helt galet, riktigt bra publikkontakt och en riktigt bra show. 
 
 
 Bästa festival: I somras blev det ju bara två festivaler. Eller bara och bara.. Men i alla fall var på sweden rock och Rockstad:falun och hade det skitnajs på båda ställena. Rockstad var det lite varamare men på Sweden rock slapp vi sova i tält.. haha, så de ligger ganska lika!
Hade det awesome på båda ställena men måste nog sätta rockstad först för träffade en hel del najs människor där. Campingen var skoj, festivalen är mysig och där är lagom mycket folk. Bra band osv osv. 
 
 
Bästa konsertbilderna:


 
 
Sådärja! Kommer sen två uppdateringar till någon annan dag! En om mitt fotande som inte hadlar om konserter och en som handlar om saker som inte har så mycket med foto att göra!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Grymma bilder!
Har du nå tips om konsertfotografering? Är sugen å testa på det :)

SV: Tack så mycket! :)

2012-12-30 @ 00:15:57
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Låter som ett sjukt grymt år! Och vilka bilder!

2012-12-30 @ 19:21:47
URL: http://ljunggrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0